• PSP Mniszek

  • PSP Mniszek

  • PSP Mniszek

  • PSP Mniszek

Copyright 2024 - Custom text here
  1. Konkurs plastyczny dla dzieci z oddziału przedszkolnego i uczniów kl. I – III pod nazwą Jestem Superbohaterem ratującym Ziemię.

Konkurs poprzedzony został zajęciami z wychowawcą o tematyce ukierunkowanej na ochronę środowiska i wskazującej współczesne zagrożenia środowiska naturalnego.
Czas trwania konkursu: od 8. 04. 2024 do 15. 04. 2024 r.

Dzieci, szczególnie te młodsze, charakteryzuje duża ciekawość i chęć zrozumienia tego, co dzieje się w otaczającym je świecie. Uwielbiają też superbohaterów posiadających nadludzkie moce. Możemy to wykorzystać i wprowadzać swoich najmłodszych uczniów w zagadnienia ekologiczne, kształtując w ten sposób ich poczucie odpowiedzialności za środowisko naturalne oraz pokazując sprawczość nawet drobnych działań, jeśli dotyczą one znacznej liczby zaangażowanych, świadomych ludzi.

  1. Konkurs literacki Oda do Ziemi dla uczniów klas IV – VIII.

Celem konkursu było rozwijanie i kształtowanie zdolności twórczych dzieci i młodzieży oraz uwrażliwienie na piękno przyrody i konieczność jej ochrony, rozbudzanie zamiłowania i szacunku do przyrody, rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne, zwiększanie świadomości na temat działań proekologicznych we własnym otoczeniu.

Konkurs trwał od 8.04.2024 do 18.04.2024 r.  

  1. Wielki Test o Ekologii – Kahoot! dla klas IV – VIII.

Konkurs przeprowadzony został w dniu 19.04.2024 r. i miał charakter interaktywny. Uczniowie po zalogowaniu się na platformie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych przystąpili do rozwiązywania testu. Kahoot to bezpłatna platforma do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów. Program generuje kod, dzięki któremu uczniowie na swoich mobilnych urządzeniach udzielają odpowiedzi. Forma ta znacznie podniosła atrakcyjność działania, zwiększając zaangażowanie uczniów i zainteresowanie tematyką. Natomiast używanie monitora interaktywnego zakupionego ze środków przeznaczonych na realizację działania w ramach projektu „Ekologia – wszystko w naszych rękach” umożliwiło prezentowanie treści w formie elektronicznej, co ograniczyło potrzebę wydruków na papierze. Mimo że początkowy koszt zakupu monitora interaktywnego jest wyższy niż tradycyjnych materiałów eksploatacyjnych, długoterminowo inwestycja ta przyniesie oszczędności, ponieważ nie ma potrzeby ciągłego zakupu nowych materiałów eksploatacyjnych. Wykorzystując monitor do przeprowadzenia testu ekologicznego, zwrócono uwagę uczestników na korzyści związane z technologią cyfrową w kontekście ochrony środowiska. To z kolei może zainspirować innych do podejmowania bardziej ekologicznych decyzji w swoim życiu codziennym.

Jury w składzie:

- Marianna Biesiadecka wiceprezes Lokalnej Grupy Działania „Razem dla Radomki” oraz skarbnik Stowarzyszenia „Dla Przyszłości Gminy Wolanów”,

- Lidia Gomuła dyrektor PSP w Mniszku,

- Beata Stanik wicedyrektor PSP w Mniszku,

- Paulina Maciejewska i Agnieszka Nasiadko nauczycielki PSP w Mniszku

w każdym z konkursów przyznało I, II i III miejsce. Zwycięzcy w dniu podsumowania projektu odebrali bardzo atrakcyjne nagrody.

 

  1. Szkolna Łąka Kwietna.

Zadanie zostało zrealizowane poprzez przekształcenie wydzielonej części placu przed szkołą w kwietną łąkę od podstaw. Środki finansowe zaplanowane na realizację zadaniapozwoliły na zakup nasion i narzędzi ogrodniczych, dwóch domków dla pszczół murarek oraz taczki. W pierwszej kolejności zostało przygotowane podłoże, następnie uczniowie wysiewali nasiona, przed nami pielęgnacja i obserwacja przyrodnicza roślin i zamieszkujących łąkę owadów. Nasza łąka będzie miejscem ekologicznym i przyjaznym dla małych organizmów. Kiedy łąka zakwitnie moglibyśmy zorganizować plener teatralny dotyczący poetyckiego spojrzenia na łąkę. Mamy zamiar także dokumentować za pomocą fotografii piękno i bogactwo ekosystemu.

  1. Warsztaty edukacyjne W przyjaźni z pszczołami.

17 kwietnia br. w Publicznej Szkole Podstawowej im. Żołnierzy Armii Krajowej 72 Pułku Piechoty w Mniszku odbyły się warsztaty edukacyjne pod hasłem „W przyjaźni z pszczołami”  Wspomniane działanie tworzy spójną całość z poprzednim tj. zakładaniem kwietnej łąki. Warsztaty edukacyjne o pszczołach, wzbogacające wiedzę dzieci oraz młodzieży w zakresie przyrody, ekologii oraz zdrowego odżywiania miały na celu kształtowanie proekologicznej postawy, zwiększanie ich wrażliwości na piękno otaczającej nas przyrody oraz uzmysławianie jak bardzo nasze życie związane jest z pszczołami. Zajęcia przeprowadził Bartłomiej Kołacz, lokalny pszczelarz, który z ogromną pasją opowiadał o tym, jak istotnym elementem ekosystemu jest pszczelarstwo.

  1. Podsumowanie projektu Ekologia – wszystko w naszych rękach.

W dniu 24 kwietnia br. nastąpiło uroczyste podsumowanie działań przeprowadzonych w ramach operacji pn. Ekologia – wszystko w naszych rękach realizowanej przez Stowarzyszenie Dla przyszłości gminy Wolanów w partnerstwie z Publiczną Szkołą Podstawową im. Żołnierzy Armii Krajowej 72 Pułku Piechoty w Mniszku, dofinansowanej przez  LGD Razem dla Radomki w ramach projektu współpracy Ekologicznie Lokalnie współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej.

W związku z powyższym szkoła w Mniszku miała przyjemność gościć: Prezesa Stowarzyszenia „Dla Przyszłości Gminy Wolanów” - Dariusza Myśliwca, wiceprezesa Lokalnej Grupy Działania „Razem dla Radomki” i skarbnika Stowarzyszenia „Dla Przyszłości Gminy Wolanów”– Mariannę Biesiadecką, sekretarza Gminy Wolanów – Małgorzatę Szczepaniak, koordynatora projektu z ramienia LGD „Razem dla Radomki” - Małgorzatę Kopycką, skarbnika Gminy Wolanów – Dariusza Gocela, inspektora ds. Oświaty Gminy Wolanów – Monikę Musiałek.

Spotkanie rozpoczęliśmy prezentacją spektaklu pt.: ”Romeo i Julia” w wykonaniu szkolnego koła teatralnego, które zdobyło III miejsce w V Młodzieżowym Przeglądzie Teatralnym w Radomiu. Następnie przyszedł czas na ekoekspres – uczniowie z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej wskazywali na zagrożenia i problemy, które dotykają naszą planetę. Pojawiły się też podpowiedzi i zalecenia, jak minimalizować skutki naszych działań. Zaprezentowano również film, nakręcony przez szkolne koło teatralne. Nasi reporterzy przeprowadzili sondę wśród społeczności szkolnej, chcąc się dowiedzieć, co to znaczy być eko? Odpowiedzi nie były zaskakujące, były bardzo prawidłowe i pożądane, co oznacza, że najmłodsi i nieco starsi doskonale rozumieją, jak ważną kwestią jest ochrona środowiska i jak można dbać o naszą planetę zaczynając od swojego najbliższego otoczenia. Potwierdziły to też popisy artystyczne uczniów wyrażane w piosenkach i odgrywanych scenkach.

Podczas uroczystego podsumowania projektu nastąpiło równie uroczyste wręczenie nagród w ogłoszonych i rozstrzygniętych wcześniej konkursach dla dzieci na: pracę plastyczną pt.: Jestem Superbohaterem ratującym Ziemię, utwór literacki pt.: Oda do Ziemi oraz w Wielkim Teście o Ekologii. Wszystkie zaproponowane uczniom konkursy były doskonałym sposobem promowania ekologicznych postaw, poprzez  możliwość wyrażenia swojej kreatywności. Zwycięzców wyłoniła komisja konkursowa. Wręczono nagrody, oczywiście ekologiczne, głównie w postaci ekologicznych przyborów szkolnych, gier czy gadżetów szkolnych.

Dzień podsumowania projektu Ekologia – wszystko w naszych rękach zakończył się smacznym poczęstunkiem, któremu towarzyszyły rozmowy nt. edukacji ekologicznej, świadomości naszych działań w zakresie korzystania z zasobów naturalnych i postaw konsumenckich. Ważne i poważne tematy w przyjemnej atmosferze.